duminică, 22 martie 2009

Tudor Chirila - Scrisoare catre liceeni - MERITA!!!

Am gasit link-ul de mai jos la Cristi Patrasconiu pe blog si l-am preluat. Textul este de exceptie, mesajul limpede si limbajul transant si chiar dur pe alocuri.

http://tudorchirila.blogspot.com/2009/03/scrisoare-catre-liceeni.html

"Noi am pierdut. Dar voi, voi mai aveti o sansa. Noi am fost fericiti ca am descoperit Coca-cola si bananele si am crezut ca daca noi citim, si ei vor citi. Si ca toti vom progresa si tara o sa aiba scapare. Noi ne-am inselat. Unii dintre noi au plecat de aici. Castiga bani acolo si tanjesc dupa orasul asta imputit. Voi insa, voi aveti o sansa. Voi, aveti sansa."

Pentru mine, care am un pusti care la toamna va incepe scoala, aceasta scrisoare vine ca un pansament pe sufletul chinuit de indoieli asupra calitatii sistemului de invatamant, asupra dorintei copiilor de astazi de a citi si a se bucura de o carte, asupra influentelor nefaste a televiziunii, presei tabloidale si multe altele la care sunt expusi copii nostri. Atata timp cat mesaje de acest gen sunt popularizate, mai exista speranta...

4 comentarii:

Riddick spunea...

Foarte pesimista, totusi, scrisoarea...dar macar sa fie receptata. La ,,revolutie'' era sa fiu impuscat si pe 21, si pe 23 decembrie. Mi-e greu sa-mi imaginez tineretul din ziua de azi riscandu-si viata pentru chestiuni aparent abstracte. Sper nici sa nu fie nevoie. Totusi n-as vrea sa vad la batranete o generatie hippie preluind fraiele tarii. Sa-ti traiasca pustiul !

CRadu25 spunea...

@Riddick: Mercic. Mie nu mi se pare pesimista, mi se pare extrem de realista si la obiect. Mobilizarea noastra la "revolutie" a fost una, copii de azi n-ar mai avea o astfel de motivatie. Ca de fapt nu era chiar atat de abstracta (la vremea aia), ca ne cam trecea prin stomac :). Dar, oricum, nu te mai poti astepta ca astfel de lucruri sa se repete. Atata timp cat modelul multor adolescenti este un Becali, o astfel de scrisoare este oricand binevenita. Problema este sa o si citeasca cine trebuie nu doar tu sau eu :).

Ionut spunea...

ma baiatul pune-ti mintile in cap! citeste asta ca sa stii ce te asteapta in liceu si dupa terminarea lui ;)

http://blogdeveci.ro/2009/03/scrisoare-catre-tudor-chirila/

CRadu25 spunea...

@Ionut: Mai pushtiu' (ca-mi permit sa-ti spun asa, nu de alta dar ti-ai afisat varsta pe blog), cand terminam eu liceul tu te jucai cu ceva prin nisip. Nu prea imi sta in caracter sa fiu grobian, dar sa-mi vii cu rahatul ala de text pseudo-intelectual care se incheie cu deversarea frustrarilor cretinului care a scris respectivul text te incadreaza in categoria smecherasilor cu blog, ca e "cool". Nu-ti place, nu manca (sau citi), brotha', dar nu balacari ca esti de toata jena!