marți, 10 martie 2009

De ce "Politica vs ratiune"

In Martie 2007, cand politica romaneasca o luase razna rau deja si prin forumurile de prin ziare nu mai puteai discuta decent politica, am ajuns la concluzia ca pe astfel de forumuri o discutie civilizata este imposibila. Asa ca, impreuna cu un "co-forumist" de pe hotnews.ro (pe atunci semna "Geo" ) am hotarat fondarea unui grup de discutii politice, pe numele lui Politica vs ratiune. E drept, atunci blogurile nu luasera inca asa amploare si nu aveam idee despre forta unui astfel de instrument. Nu-i nimic, mai bine mai tarziu decat niciodata. Grupul respectiv de discutii mai exista si acum, dar s-a "stins" dupa cam un an. Asa ca m-am gandit sa-l revigorez (daca o sa am timpul necesar) aici, intrucat se pare ca politica a luat-o din nou razna si ratiunea s-a pierdut.

Nu stiu ce s-a mai intamplat cu "Geo", dar unui partener de discutie rationala cum era el (desi convingerile noastre politice erau total opuse) ii duc dorul acum. Nu pot decat sa sper ca se vor mai gasi si in zilele noastre oameni care vor prefera ratiunea. Daca vreodata "Geo" va gasi acest blog, va avea intotdeauna statut de invitat de onoare.

Nu am ascuns niciodata si nici nu voi ascunde ca simpatiile mele politice sunt catre PNL. Asta nu inseamna ca trebuie sa imi inchid ochii atunci cand liberalii fac greseli sau cand "ceilalti" lanseaza un proiect corect. Sunt om, am simpatiile si antipatiile mele, dar pe acest blog voi incerca sa scriu intai cu ratiunea si dupa aceea cu sufletul.

Reguli de baza:
1. Cine comenteaza, trebuie sa o faca cu un minim de bun simt. Sigur ca se pot incinge dispute, dar atacurile excesive vor fi sanctionate fara exceptie;
2. Este binevenit oricine sa-si exprime opinia, atata timp cat respecta regula nr. 1;
3. Caut calitate in nivelul discutiilor si nu cantitate. Daca nu aveti nimic de spus, nu spuneti;
4. Imi arog dreptul de a cenzura fara remuscari orice comentariu care consider ca este in contradictie cu regulile acestui blog.

Sa blogariti bine! :)

4 comentarii:

Lilick Auftakt spunea...

@Radu

Bine te-am gasit! Ma bucur ca ai deschis o noua platforma de discutii. Am citit mai sus. Totul clar si simplu. Si regulile si declaratia ta de..intentie:) Asteptam temele.

CRadu25 spunea...

@Lilick: Merci mult. Temele sunt convins ca nu vor lipsi. Doar sa-mi ajunga timpul sa le pun in scris...

Anonim spunea...

Eu as fi formulat "Politica vs morala".

Sunt adept al politcii morale si abia in planul secund cu ratiune, pentru ca nu-i consider pe politicieni fara ratiune, ii consider lipsiti de morala si de caracter.

Sunt adept al celor spuse de Cicero
"Nimic nu e mare daca nu e onest. Caracterul fara intelepciune poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic."

Succes la bloguit !

CRadu25 spunea...

@Gheorghe: Din pacate, morala este mult mai greu de gasit decat ratiunea. Cicero avea dreptate, dar era idealist. Macar ratiune daca am gasi, ca poate moralitatea vine si ea mai incolo.